Telemarketing

Jeśli już wiemy jak pozycjonuje się nasz produkt na tle konkurencji i określiliśmy do kogo chcemy go skierować, to następnym krokiem będzie wybór kanału dystrybucji. Jednym z kanałów dotarcia z ofertą do klienta jest telemarketing.​

Czym jest telemarketing?

Jest to telefoniczny, bezpośredni kontakt z Klientem. Telemarketing może być traktowany jako dodatkowy kanał wspomagający dystrybucję produktów i usług. Konsultanci telefoniczni w oparciu o bazę danych, dzwonią w imieniu Klienta do potencjalnie zainteresowanych osób, sprzedają towary bądź usługi, przeprowadzają ankiety, informują lub uzyskują informacje. Nowoczesny, telefoniczny kanał komunikacji z rynkiem rozwinął się w Polsce w latach 90 i wykorzystywany był do komunikowania promocji. Aktualnie z telemarketingu korzystają praktycznie wszystkie gałęzie rynku. Bezpośredni kontakt telefoniczny wspomaga kanały sprzedaży tradycyjnej, buduje markę, a także umożliwia przeprowadzenie ankiety.

Telemarketing przychodzący, czyli infolinia

Infolinia jak sama nazwa wskazuje służy do przekazywania pewnych informacji interesantom. Infolinię mogą Państwo uruchomić w celu:
  • przyjmowania zamówień np. domy wysyłkowe, hurtownie,
  • udzielania informacji, szczególnie na temat cen, adresów, stanów zadłużenia,
  • obsługi akcji marketingowych,
  • wsparcia serwisowego czyli Helpdesk lub tzw. Hotline wykorzystywany przez Klientów serwisujących sprzęt komputerowy, oprogramowanie, telefony komórkowe itp.
  • przyjmowania reklamacji, zażaleń np. w biurze obsługi klienta
  • obsługi umów terminowych np. ubezpieczenia, gwarancje, przeglądy,
  • przyjmowania zamówień na rezerwacje np. bilety do kina, koncerty, transport pasażerski/ lotniczy, prowadzenia wirtualnego sekretariatu.

Telemarketing wychodzący

Uruchamiany jest w celu:
  • sprzedaży produktów: telefony, wina, bony towarowe, RTV, AGD itp.
  • sprzedaży usług np.: seminaria, warsztaty, szkolenia, serwis
  • badania potencjałów grup oraz ich segmentacji,
  • budowaniu “leadów”
  • badań CATI, ankiety, wywiad, Mystery Shopper,
  • umawiania spotkań handlowych i prowadzenie terminarza spotkań on-line,
  • prowadzenia windykacji,
  • weryfikacji danych i ich aktualizacji.

Statystyka

Jeden operator może w ośmiu godzinach pracy wykonać dla Państwa:
  • kilkaset połączeń,
  • wysyłać maile personalizowane,
  • przygotować ofertę,
  • przygotować raport statystyczny i merytoryczny