Telemarketing
Jeśli już wiemy jak pozycjonuje się nasz produkt na tle konkurencji i określiliśmy do kogo chcemy go skierować, to następnym krokiem będzie wybór kanału dystrybucji.
Jednym z kanałów dotarcia z ofertą do klienta jest telemarketing.
Czym jest telemarketing?
Jest to telefoniczny, bezpośredni kontakt z Klientem. Telemarketing może być traktowany jako dodatkowy kanał wspomagający dystrybucję produktów i usług. Konsultanci telefoniczni w oparciu o bazę danych, dzwonią w imieniu Klienta do potencjalnie zainteresowanych osób, sprzedają towary bądź usługi, przeprowadzają ankiety, informują lub uzyskują informacje. Nowoczesny, telefoniczny kanał komunikacji z rynkiem rozwinął się w Polsce w latach 90 i wykorzystywany był do komunikowania promocji. Aktualnie z telemarketingu korzystają praktycznie wszystkie gałęzie rynku. Bezpośredni kontakt telefoniczny wspomaga kanały sprzedaży tradycyjnej, buduje markę, a także umożliwia przeprowadzenie ankiety.
Telemarketing przychodzący, czyli infolinia
Infolinia jak sama nazwa wskazuje służy do przekazywania pewnych informacji interesantom. Infolinię mogą Państwo uruchomić w celu:
- przyjmowania zamówień np. domy wysyłkowe, hurtownie,
- udzielania informacji, szczególnie na temat cen, adresów, stanów zadłużenia,
- obsługi akcji marketingowych,
- wsparcia serwisowego czyli Helpdesk lub tzw. Hotline wykorzystywany przez Klientów serwisujących sprzęt komputerowy, oprogramowanie, telefony komórkowe itp.
- przyjmowania reklamacji, zażaleń np. w biurze obsługi klienta
- obsługi umów terminowych np. ubezpieczenia, gwarancje, przeglądy,
- przyjmowania zamówień na rezerwacje np. bilety do kina, koncerty, transport pasażerski/ lotniczy, prowadzenia wirtualnego sekretariatu.
Telemarketing wychodzący
Uruchamiany jest w celu:
- sprzedaży produktów: telefony, wina, bony towarowe, RTV, AGD itp.
- sprzedaży usług np.: seminaria, warsztaty, szkolenia, serwis
- badania potencjałów grup oraz ich segmentacji,
- budowaniu „leadów”
- badań CATI, ankiety, wywiad, Mystery Shopper,
- umawiania spotkań handlowych i prowadzenie terminarza spotkań on-line,
- prowadzenia windykacji,
- weryfikacji danych i ich aktualizacji.
Statystyka
Jeden operator może w ośmiu godzinach pracy wykonać dla Państwa:
kilkaset połączeń,
wysyłać maile personalizowane,
przygotować ofertę,
przygotować raport statystyczny i merytoryczny